Monday, September 20, 2010

Here I am!

Hi guys! I really don't know why, but I'm here to start writing my knitting blog. Am I a knitter? Not at all, honestly. I just LOVE knitting: all those yarns and needles, my God! I'm fully addicted. Honestly, I'm still nothing more than a beginner. I'm here to learn and to share: ideas, projects, mistakes...
What about me? I'm female, I'm from Italy and during my regular life I'm an academic scientist. Then, when I'm back home and my son finally is fallen asleep, I sit down on my favourite chair, I catch my needles and I start knitting. Then my husband says "what are you building up this time???" and starts laughing. No problem. It's my chill out time, nothing can disturb me... Let's go!

Ciao a tutti! Non so davvero il motivo, ma sono qua ad iniziare a scrivere il mio blog su sferruzzamenti&C. Mi posso definire una knitter? Non del tutto, onestamente, ma amo alla follia provarci: tutti quei filati e quei ferri, mioddio!!! Credo di impazzire!!! Se devo essere sincera, sono poco più che una principiante. Ed è per questo che sono qui per imparare e per condividere: idee, progetti, errori... Chi sono? Mmmm, sono donna, italiana e durante la mia vita di tutti giorni mi occupo di scienza (che parolona!) all'università. Poi, quando torno a casa e il mio bimbo finalmente crolla addormentato, mi siedo sulla mia poltrona preferita, sfodero i miei ferri e inizio a lavorare. E proprio allora mio marito dice "che cosa stai costruendo stavolta???" e inizia a ridere. Nessun problema. E' la mia pausa-relax, nessun me la può rovinare... Andiamo!

No comments:

Post a Comment