Sunday, September 26, 2010

The cowl is ready!

Yesterday night I finally finished my first cowl! I used the New Jersey yarn by Sesia, less then 2 skeins, knitted with 5mm circular needles. The cowl is a bit thick: my husband's going to wear it for bike riding. He's definitely not a man for frills or soft&smooth yarns...
The pattern is very easy, just the best for beginners. I'm very enthusiastic: that's my first time with circular needles and my first english pattern. Now I'm ready for something more picant...
I've rather started a hoodie for my baby with some skeins of Bunny by Sesia which I found in my chest. I'm a bit obsessed by yarns, when I find something nice I just can't stop buying.
Meanswhile, I should plan what to do with two faboulos skeins of  Malabrigo Silky Merino in Velvet Grapes...

Ieri sera ho finalmente finito il mio primo collo! Ho usato la New Jersey della Sesia, meno di due matasse, usando i circolari 5 mm. Il collo è un po' spesso: mio marito lo userà per andare al lavoro in bicicletta, qualunque siano le condizioni climatiche. Non è certo uomo da frivolezze e sofficità... Lo schema è molto semplice, proprio per principianti come me. Sono molto entusiasta: è la mia prima volta con i circolari ed è il mio prima schema in inglese. Adesso sono pronta per qualcosa di più tosto... Ho anche iniziato un maglioncino per il mio piccolo con alcune matasse di Bunny della Sesia che ho trovato nella mia scatolona della lana. Sono un po' ossessionata dalla lana, quando trovo qualcosa di carino non riesco a fermarmi... E nel frattempo sto pensando di regalarmi due matasse favolose di Malabrigo Silky Merino in Velvet Grapes...

No comments:

Post a Comment